SLEVY + LAST MINUTE
karta na slevy 10% - 50% – www.harrachovcard.cz

 

      pohyb_život_simona.jpg

Nordic walking se Simonou

Pohyb je život, život je pohyb. Tím nejzákladnějším pohybem pro člověka je chůze. Správná chůze se speciálními sportovními holemi - to je nordic walking. Nordic walking v Harrachově a v okolí, aneb

Nordic walking se Simonou

na setkání s Vámi se těší

Simona Dolejší

Nový Svět 46
Sachrův kopec
CZ 512 46 Harrachov
Telefon: +420 481 529 525
Mobil: +420 724 220 893
E-mail: pensionsimona@centrum.cz
Web:   www.pensionsimona.cz

  • jsme tu pro vás - po úspěšných víkendových a týdenních akcích nordic walking (dále jen NW) otevíráme letos další ročník

    • nabízíme výlety pro všechny věkové kategorie, především pak pro seniory a nesportující veřejnost

    • obtížnost  a četnost výletů přizpůsobíme individuálním potřebám jedince či skupiny s přihlédnutím k požadavkům a kondici účastníků

    • seznámíme vás se správnou technikou chůze a vysvětlíme požadavky na vybavení pro NW

  • hole pro NW vám v rámci akcí zapůjčíme zdarma nebo můžete použít vlastní

  • v Harrachově a okolí je mnoho vhodných tras pro provozování této aktivity

  • nabízíme možnost uskutečnění výletu s doprovodem i bez provozování NW

Ceník – výlety

  • výlet – půlden - 600 Kč (cena při počtu do 4 osob plus příplatek 100 Kč za každou

další osobu)

  • výlet – celý den - 900 Kč (cena při počtu do 4 osob plus příplatek 100 Kč za každou

další osobu)

 

Ceník - seznámení se správnou technikou

  • výuka v rámci výletu – ZDARMA!

  • výuka bez výletu – 100 Kč (hod/os) - pro ubytované v pensionu Simona

  • výuka bez výletu – 300 Kč (hod/os) - pro veřejnost

 

Při vyšším počtu účastníků – výrazná SLEVA!!!

 

A ještě něco navíc – pro ubytované účastníky akcí s nordic walkingem v pensionu Simona nabízíme:

    • můžete si opékat něco dobrého na ohništi
    • můžete si s námi popovídat o Harrachově a okolí, o lyžování atd.
    • na přání připravíme snídaně
    • ukážeme vám některé cviky na uvolnění zádových svalů

 

O nordic walkingu aneb co byste měli vědět o nordic walkingu dříve než začnete

  • Co je to nordic walking

Nejpřirozenějším pohybem pro člověka je chůze. Nordic walking je chůze - správně prováděná chůze. Nordic walking je řešením pro každého bez omezení. Je to dynamická chůze se speciálními sportovními holemi.

  • Co potřebujete k  nordic walkingu

K chůzi potřebujeme vhodnou obuv a oděv podle toho, v jakém terénu a počasí se pohybujeme.
Pro nordic walking navíc potřebujeme jen speciální hole pro tuto aktivitu určené. To vše platí pro začátek a vyzkoušení nordic walkingu. Zaujme-li Vás tato aktivita a budete-li se jí věnovat pravidelně, pak si můžete samozřejmě vybrat ze široké nabídky firem specializující se na nordic walking v sortimentu holí, speciálních bot, oblečení a různých doplňků pro různé terény a rozmanitost počasí. Pro nordic walking platí stejná zásada jako pro pobyt v přírodě – není špatného počasí, jen se špatně oblékáme.

  • A co vám nordic walking přinese do života
    • aktivní pohyb a relaxaci nejen tělesnou, ale i duševní
    • návrat ke zdravému životnímu stylu
    • prevence onemocnění (onemocnění kardiovaskulárního systému, nemoci kloubů, regulace obezity, prevence cukrovky – upravuje hodnoty krevních cukrů, působí pozitivně na hladinu HDL cholesterolu, odbourává stres,  příznivý vliv na zastavení postupu osteoporózy zejména žen)
    • chůze s holemi zlepšuje fyzickou kondici - aerobní kapacitu, svalovou vytrvalost, při chůzi do kopce zvýšení svalové síly. Pomáhá uvolňovat partie v oblasti krku, ramen a beder, tím odstraňuje bolesti v těchto oblastech, protože do pohybu je zapojeno 90% svalů v porovnání s běžnou chůzí
    • okysličuje a prokrvuje mozek, v neposlední řadě má pozitivní účinky na psychický stav
    • redukce hmotnosti - udržování rozumné hmotnosti je boj mezi kalorickým příjmem a pohybovou aktivitou, provozování nordic walkingu má vyšší energetický výdej než některé jiné sporty (např. volejbal, rekreační plavání), vyšší kalorická spotřeba než při klasické chůzi (přibližně o 25-35% více). To je právě způsobeno zapojením více svalů do pohybu při nordic walkingu než při běžné chůzi.
    • závěrem jednoduše řečeno  -  budete se cítit lépe!  
    • A proč?

Při správné chůzi se správnými holemi se narovnáme správně dýcháme uvolní se svalové napětí odbouráváme bolest v kloubech získáme správný krok s menší námahou a radostí dojdeme dále mozek se prokysličí dobrá nálada a pohoda se dostaví.

  • Kdo může nordic walking provozovat a kdy začít

      Nordická chůze patří mezi nejvhodnější pohybové aktivity pro všechny věkové kategorie, je to přirozený pohyb, který je člověku vlastní. Protože nordic walking můžeme provozovat v různě obtížných terénech podle fyzické a pohybové kondice účastníků, je vhodný také pro dříve narozené a to i pro ty, kteří prodělali některou ze závažnějších chorob či zranění. A to je právě výhoda, že náročnost nordické chůze lze přizpůsobit aktuálnímu zdravotnímu stavu, věku a kondici účastníků a tím maximálně využít příznivé vlivy nordic walkingu na každého.
Nordic walking můžete provozovat s různou úrovní techniky (intenzity prováděného nordic walkingu) podle Vaší okamžité kondice, věku a zdravotního stavu:

        • zdravotní technika (rekreační)
        • fitness technika (aktivní)
        • výkonnostní technika (závodní)

Opravdu každý může začít s nordic walkingem. Pro správné a efektivní zvládnutí techniky pro různou úroveň náročnosti provádění nordic walkingu doporučujeme absolvovat lekce pod odborným vedením.

  • A kde se dozvědět ještě něco více o nordic walkingu
    • rádi Vám zodpovíme vaše dotazy týkající se nordic walkingu na výše uvedených kontaktních spojeních
    • další podrobnosti ohledně nordic walkingu se dozvíte z internetu nebo z knižních publikací věnovaných této aktivitě, kupř. Nordic walking – Martin Škopek, Grada 2010
    • www.klubzdravazada.cz/cesta/ - internetový časopis MUDr. Jitky Maškové-Švejdové, zde je zveřejněna série článků o nordické chůzi